Jak dobře

individuálně

plánovat

Akreditovaný online kurz

  • Datum konání: 14. - 15. 12. 2020
  • Čas: 8:30 - 16:00 hod. (celkem 16 výukových hodin)
  • Místo: u vašeho počítače či notebooku
  • Cena: 1 950 Kč

Obsah kurzu

(2 dny, 16 výuk. hod.)

Jak vypadá dobrý individuální plán? Je jednoduchý, srozumitelný a hlavně užitečný. A přesně takové plány se v průběhu kurzu naučíte vytvářet.

Naučíte se, jak se při plánování zaměřit na to důležité a podstatné. Objevíte, jak se dá plánování zjednodušit a usnadnit. Jak omezit zbytečné papírování. Jak se zbavit cílů, o které klient nemá ve skutečnosti zájem. Vyzkoušíte si, jak díky plánování můžete lépe poznat a pochopit svého klienta. Pojmenovat si jeho potřeby a přání. Zjistíte, jak nastavit pro klienta službu tak, jak mu to nejlépe vyhovuje. Dobrý individuální plán není kus papíru, ale pomůcka, která reálně pomáhá zlepšit život klienta.

Na kurzu se naučíte různé postupy a techniky, které se v praxi nejlépe osvědčily. Vše si sami vyzkoušíte. Seznámíte se se vzorovými formuláři, které jsou úplně jednoduché a pro každého srozumitelné. Nebudeme se utápět ve zbytečných formalitách, ale zvolíme přístup zaměřený na klienta. Tento přístup totiž vede ke skutečné kvalitě.

Čekají na vás tato témata:

  • Proč plánujeme: cíle, smysl a zásady individuálního plánování.
  • Jak sestavit osobní profil a hlouběji zmapovat přání a potřeby klienta.
  • Jak zpracovat popis potřebné podpory (nebo Plán péče, pokud používáte program Cygnus).
  • Jak najít smysluplný cíl a popsat kroky k jeho dosažení.
  • Jak plánovat, když klient nemá žádný cíl.
  • Plánování s lidmi s problémy v komunikaci.
  • Jak jednoduše a efektivně dělat průběžné záznamy.
  • Vyhodnocení a aktualizace plánu a poskytované služby.
  • Individuální plánování a standardy kvality.

Kurz je zaměřen prakticky. Seznámíte se s řadou příkladů dobré praxe. Dostanete písemné materiály, přehledné vzory formulářů pro individuální plánování a celou řadu dalších materiálů.

Kurz je akreditován MPSV (akreditace č. A2018/0093-SP/PC/VP).

Lektor: Mgr. Jiří Sobek


„Konečně přístup, který má logiku a rozumí tomu každý!"

Daniela, účastnice kurzu


Podívejte se na krátkou videopozvánku (1:22 min.)

Názory účastníků kurzu

„Kurz byl úžasný. Získané informace jsou pro mne opravdu přínosné. Dozvěděla jsem se spoustu praktických rad, jak vytvořit s klientem opravdu užitečný individuální plán.“
Olga MatejovováVedoucí sociálních služeb, Sdružení Veleta, z.s.
„Na tomto způsobu plánování oceňuji, že je logický, jednoduchý a zabývá se skutečnými potřebami člověka. Nehledá ani nepodporuje složitosti a zbytečnou administrativu. Vede pracovníka přímo k jádru věci.“
Michal KameníkVedoucí sociálního úseku, Domov Horizont
„Kurz mi potvrdil, že individuální plánování, aby mělo smysl, musí být jednoduché a srozumitelné. Lektor prezentoval řadu užitečných pomůcek a nápadů sloužících pro dobré plánování. Dále byly podrobně probrány všechny fáze plánování. Byl i dostatek času si vše i prakticky vyzkoušet.“
Mgr. Leoš PivoňkaSociální pracovník, Seniorcentrum města Svitavy s.r.o.
„Pan Sobek měl velice dobře uspořádaný kurz a příjemné vystupování. Líbilo se mi propojení teorie i praxe. Výklad byl srozumitelný a jasný. Některé oblasti (např. životní cesta, erb, „jak být v pohodě“) mě inspirovaly pro další práci v individuálním plánování. Kurz byl přínosný a příjemný.“
Anna BeránkováVedoucí domácnosti„DUHA, Domov Maxov
„Školení bylo srozumitelné, stručné, užitečné, prostě super. Pomohlo ucelit si informace k pozici klíčového pracovníka. Informace ze školení mi rozšířily možnosti, co mohu obyvatelům nabídnout.“
Pavlína VlčkováVedoucí přímé péče, Dům seniorů Kdyně, p.o.
„Po kurzu jsme plní dojmu, již zavádíme do praxe. Lektor pan Mgr. Jiří Sobek ochotně, vstřícně a trpělivě vysvětloval dotazy účastnic kurzu. Byli jsme spokojení. Cena kurzu odpovídá kvalitě získaných informaci."
Bc. Anděla ŠertlerováSociální pracovnice, Domov pro seniory Ropice
„Kurz byl jedním slovem výborný - jak po obsahové tak po praktické stránce. Pochopila jsem, že v individuálním plánování není potřeba hledat žádnou vědu, ale že se jedná o proces velice jednoduchý, vypovídající o životě člověka v sociální službě. I pro mé kolegyně byl kurz velkým přínosem."
Martina Doležalová, DiS.Sociální pracovnice, Centrum sociálních služeb Jindřichův Hradec
„Všichni účastníci kurzu shodně hovoří o tom, že individuálnímu plánování lépe porozuměli a lépe jim do sebe zapadají jednotlivé souvislosti plánování. Všichni chválíme podání tohoto tématu srozumitelnou a lidskou formou bez používání odborných frází. Děkuji za vaši vstřícnost při zodpovídání našich otázek.“
Gabriela KunčickáVedoucí útvaru sociální a přímé péče, Domov seniorů Havířov

Pro koho je kurz určen

Kurz je zaměřen především na plánování v pobytových službách (domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory, chráněné bydlení, azylové domy pro matky s dětmi apod.), stacionářích denních centrech a podobných typech služeb. Kurz není příliš vhodný pro terénní nebo poradenské služby (např. nízkoprahová centra, sociální poradenství apod.)
 
Kurz je vhodný pro pracovníky v sociálních službách, klíčové pracovníky, zdravotní sestry, vedoucí pracovníky, sociální pracovníky a pro všechny, kteří se podílejí na individuálním plánování. Účastníci, kteří absolvovali 100% stanoveného časového rozsahu kurzu, obdrží osvědčení o absolvování kurzu. Kurz je akreditován MPSV (akreditace č. A2018/0093-SP/PC/VP).

Jak se připravit na online kurz

Notebook nebo počítač

Pro online kurz se nejlépe hodí notebook, protože má zabudovanou webkameru, mikrofon i reproduktory. Pokud byste chtěli použít klasický stolní počítač, připojte k němu externí webkameru, mikrofon a reprobedničky. Nebo použijte sluchátka s mikrofonem. Je vhodné, aby měl každý účastník k dispozici svůj notebook nebo počítač. Pokud to možné není, můžete počítač či notebook sdílet i v menší skupince.

Jako nouzové řešení můžete pro účast na online kurzu můžete použít i chytrý telefon. V tom případě si stáhněte aplikaci ZOOM Cloud Meetings. Mobil můžete případně použít v kombinaci s počítačem, pokud nemáte k počítači mikrofon a webkameru. Na monitoru budete pohodlně sledovat obraz a díky chytrému telefonu vás uvidíme a uslyšíme (do kurzu se v tomto případě přihlásíte i z počítače i z mobilu).

Internetové připojení

Vyzkoušejte, jestli je připojení kvalitní. Pokud například můžete bez problémů přehrávat videa na youtube, je to dobré.

Vstup do online učebny

Pro online kurzy využíváme platformu zoom.us. Ke kurzu se připojíte kliknutím na odkaz, který získáte po objednání kurzu. Pokud jste na zoomu poprvé, budete vyzváni k instalaci malé aplikace (viz video). Je to záležitost na pár vteřin. Raději se ale přihlaste alespoň 15 minut před zahájením kurzu, aby bylo jisté, že vše funguje. Pokud by se objevil problém, volejte: 602 885 857 (telefon vám ale mohu vzít jen do zahájení kurzu nebo pak o přestávce).

Jak kurz probíhá

Začátek kurzu je v 8,30 hod., konec v 16,00´hod. Zhruba po 45 minutách budou krátké přestávky a kolem oběda bude půlhodinová přestávka. Kurz probíhá ve skupině do 20 účastníků. Vše ostatní si řekneme na začátku kurzu.

Papír, tužka

Ano, i tyto klasické nástroje se vám při kurzu budou hodit.

Pracovní listy

Na kurz Jak dobře individuálně plánovat si, prosím, vytiskněte předem pracovní listy (ke stažení zde). Na ostatní kurzy si nic tisknout nemusíte.

Osvědčení

Po ukončení kurzu dostanete mailem (případně poštou) osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Podmínkou vydání osvědčení je, že se zúčastníte celého kurzu.

Lektor

Mgr. Jiří Sobek působí v oblasti sociálních služeb již více než 25 let. Nejprve pracoval s klienty v přímé péči a posléze ve vedoucích funkcích, naposledy jako ředitel občanského sdružení Portus Praha. Jako odborný poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Je autorem či spoluautorem mnoha odborných článků a několika publikací na téma kvality v sociálních službách, práv a povinností uživatelů, práce s rizikem apod.

Individuálnímu plánování se věnuje dlouhodobě. Již mnoho let vede na toto téma akreditované kurzy, poskytuje konzultace a je rovněž autorem dvou publikací na toto téma. Tyto příručky se staly metodickým vodítkem v mnoha zařízeních.