Základy leadershipu

v sociálních službách

Akreditovaný online kurz

  • Datum konání: 13. - 14. 4. 2021
  • Čas: 8:30 - 16:00 hod. (celkem 16 výukových hodin)
  • Místo: u vašeho počítače či notebooku
  • Kurz je obsazen

Jak být vedoucím, za kterým jdou lidé sami

Program akreditovaného online kurzu

(2 dny, 16 výuk. hodin)

Ať už vedete malý tým nebo celou organizaci, z tohoto kurzu si odnesete si spoustu užitečných myšlenek, tipů a technik, díky kterým budete ještě lepší vedoucí. Zjistíte například, jak v lidech probudit vnitřní motivaci, jak zlepšit komunikaci a atmosféru v týmu, jak pracovat s týmovými rolemi nebo jak zvolit správný styl vedení.

V průběhu kurzu budeme hlouběji věnovat těmto tématům:

  • Jak vybudovat dobrý tým: Jaké znaky má dobrý tým. Jaké praktické a organizační věci jsou pro dobré fungování týmu důležité. Jak vytvořit tým, ve kterém lidé pracují rádi.
  • Pokročilé nástroje motivace: Jak v lidech probudit vnitřní motivaci. Jak to udělat, aby lidé pracovali, protože chtějí a ne protože musí.
  • Pozitivní leadership: Dobrý vedoucí staví především na tom, co se jednotlivcům i týmu daří. Na silných stránkách. Principy pozitivního leadershipu výrazně zlepšují atmosféru i výkon vašeho týmu.
  • Hodnotový leadership: Sdílené hodnoty a společný cíl spojují lidi v dobře fungujících týmech. Dobrý vedoucí lidem připomíná smysl společné práce. Má cíl či vizi, kam se svým týmem směřuje a dokáže ostatní pro tuto vizi nadchnout.
  • Vývoj týmu: Zjistíte, jakými zákonitostmi se vývoj týmu řídí. Jak můžete svůj tým podpořit ve vývoji a proč některé týmy stagnují a převládá v nich nespokojenost a frustrace. A hlavně jak tomu včas předejít.
  • Styly vedení: Každý tým, každý člověk i každá situace vyžaduje jiný styl vedení. Dobrý vedoucí umí používat dle potřeby různé styly vedení. Ukážeme si, jak si osvojit pokročilejší styly vedení.
  • Delegování: Jaké jsou vnitřní i vnější překážky delegování, jak je překonat a delegovat správně.
  • Týmové role: V dobře fungujícím týmu jsou lidé různí a každý má svoji jedinečnou roli. Některé role spolu vycházejí lépe, jiné na sebe narážejí. Ukážeme si, jak to udělat, aby v týmu převládal vzájemný respekt a atmosféra spolupráce.
  • Jak zlepšit komunikaci v týmu: Dozvíte se několik jednoduchých komunikačních zásad, které mohou kvalitu komunikace ve vašem týmu výrazně zlepšit.
  • Jak získat a rozvíjet přirozenou autoritu a respekt: Lidé podvědomě hledají u svých vedoucích určité kvality. Pokud je u vás najdou, půjdou za vámi sami a rádi. Tyto kvality si v průběhu kurzu pojmenujeme a ukážeme si, jak je cíleně rozvíjet.

Ke každému tématu obdržíte písemné materiály a pracovní listy, které vám umožní se k jednotlivým tématům opakovaně vracet. Kurz je určen všem, kteří vedou ostatní lidi: především vedoucím malých i větších týmů, ale i ředitelům celých organizací.

Účastníci, kteří absolvují 100% stanoveného časového rozsahu kurzu, obdrží osvědčení o absolvování kurzu. Kurz je akreditován MPSV (akreditace A2019/0569-SP/VP).

Lektor: Mgr. Jiří Sobek

Názory účastníků kurzu

„Kurzu leadershipu se zúčastnili všichni vedoucí pracovníci našeho domova. V příjemné atmosféře jsme se dozvěděli zajímavé informace. Uvědomili jsme si, co vše nás spojuje, i význam hodnot, ke kterým se hlásíme. Kurz se nám opravdu líbil a hodnotíme jej pozitivně."
Ing. Mgr. Kristýna SlanáDomov Korýtko, Ostrava
„Dobrý návod pro tápající vedoucí. Zazněl jasný popis cesty a možností, které vedoucí má. Díky moc!"
Mgr. Marcela KačalováDomov sociálních služeb Meziboří
„Povedlo se mi utřídit si základní věci týkající se vedení týmu. Celkově zaznělo dost věcí, které pro mne bylo důležité slyšet. Informace byly trefné a užitečné. Zároveň mě velmi uklidnilo a povzbudilo, že ačkoliv nejsem šéfka bez chyb, tak spoustu věcí v rámci vedení týmu dělám intuitivně správně. Děkuji moc!"
Bc. Martina HolickáChráněné dílny Okénko, Jindřichův Hradec
„Kurz leadershipu byl pro mne hodně zajímavý. Přinesl mi nové informace a motivoval mě ke změně v práci s týmem. Už své nové strategie „frčím“."
Mgr. Romana PickováDenní a týdenní stacionář Jihlava

Jak se připravit na online kurz

Notebook nebo počítač

Pro online kurz se nejlépe hodí notebook, protože má zabudovanou webkameru, mikrofon i reproduktory. Pokud byste chtěli použít klasický stolní počítač, připojte k němu externí webkameru, mikrofon a reprobedničky. Nebo použijte sluchátka s mikrofonem. Je vhodné, aby měl každý účastník k dispozici svůj notebook nebo počítač. Pokud to možné není, můžete počítač či notebook sdílet i v menší skupince.

Jako nouzové řešení můžete pro účast na online kurzu můžete použít i chytrý telefon. V tom případě si stáhněte aplikaci ZOOM Cloud Meetings. Mobil můžete případně použít v kombinaci s počítačem, pokud nemáte k počítači mikrofon a webkameru. Na monitoru budete pohodlně sledovat obraz a díky chytrému telefonu vás uvidíme a uslyšíme (do kurzu se v tomto případě přihlásíte i z počítače i z mobilu).

Internetové připojení

Vyzkoušejte, jestli je připojení kvalitní. Pokud například můžete bez problémů přehrávat videa na youtube, je to dobré.

Vstup do online učebny

Pro online kurzy využíváme platformu zoom.us. Ke kurzu se připojíte kliknutím na odkaz, který najdete zde. Odkaz začne být aktivní 30 minut před zahájemním kurzu. Pokud jste na zoomu poprvé, budete vyzváni k instalaci malé aplikace (viz video). Je to záležitost na pár vteřin. Raději se ale přihlaste alespoň 15 minut před zahájením kurzu, aby bylo jisté, že vše funguje. Pokud by se objevil problém, volejte: 602 885 857 (telefon vám ale mohu vzít jen do zahájení kurzu nebo pak o přestávce).

Jak kurz probíhá

Začátek kurzu je v 8,30 hod., konec v 16,00´hod. Zhruba po 45 minutách budou krátké přestávky a kolem oběda bude půlhodinová přestávka. Kurz probíhá ve skupině do 20 účastníků. Vše ostatní si řekneme na začátku kurzu.

Papír, tužka

Ano, i tyto klasické nástroje se vám při kurzu budou hodit.

Pracovní listy

Na kurz Jak dobře individuálně plánovat si, prosím, vytiskněte předem pracovní listy (ke stažení zde). Na ostatní kurzy si nic tisknout nemusíte.

Osvědčení

Po ukončení kurzu dostanete mailem (případně poštou) osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Podmínkou vydání osvědčení je, že se zúčastníte celého kurzu.

Lektor

Mgr. Jiří Sobek působí v oblasti sociálních služeb již více než 25 let. Nejprve pracoval s klienty v přímé péči a posléze ve vedoucích funkcích, naposledy jako ředitel občanského sdružení Portus Praha. Jako odborný poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Je autorem či spoluautorem mnoha odborných článků a několika publikací na téma kvality v sociálních službách, práv a povinností uživatelů, práce s rizikem apod.

"Vedení týmu je pro mě vzrušující záležitost. Baví mě hledat cesty, jak rozličné jednotlivce propojit, abychom dohromady dokázali vytvořit dobrý tým. Samozřejmě ne vždy se to dokonale povede. Ale i to mě baví. Zkoumat, proč to v týmu někdy skřípe a co se s tím dá dělat. Tým mi připomíná soukolí, které je potřeba na vhodných místech promazávat. A jindy mi tým připomíná hudební nástroj, kdy každý člověk je jako jedna struna. A je výborný zážitek, když se podaří tyto struny naladit a dosáhnout souladu."

Pojďte si vyjasnit...

  • Jak vytvořit tým, kde všichni táhnou za jeden provaz?
  • Jak lidi motivovat, aby chtěli spolupracovat na společném cíli?
  • Jak zlepšit atmosféru a komunikaci ve vašem týmu?
  • Jaké jsou klíčové vlastnosti a schopnosti dobrého vedoucího?

Odpovědi společně nalezneme v průběhu kurzu.