Hranice ve vztahu ke klientovi sociální služby
Akreditovaný kurz
1 den | 8 výukových hodin
Obsah akreditovaného kurzu
Dobře nastavené hranice jsou klíčem k úspěšné spolupráci s klientem. Bez jasných a zřetelných hranic totiž často nic pořádně nefunguje. Pro řadu pracovníků je ale těžké si hranice vůči klientům správně nastavit. Někdo si pouští klienty až moc k tělu. Někdo se snaží splnit klientovi každé jeho přání a nedovede říct ne. Někdo až příliš intenzivně spoluprožívá s klienty všechna jejich trápení a neumí být nad věcí. U některých pracovníků může špatné nastavení hranic vést až k vyhoření.
Téma hranic se při práci s klientem objevuje v řadě běžných každodenních situací. Kde například leží hranice mezi motivací a manipulací? Kdy je správné vyjít klientovi vstříc a kdy naopak přehnaná ochota může škodit? Jak poznáme, že se klient snaží pracovníka zneužívat a jak na to reagovat? Kde je hranice odpovědnosti pracovníka a za co je odpovědný sám klient?
Témata kurzu:
- Já a klient: kde jsou hranice vaší profesní role
- Praktické příklady, kde při práci s klientem můžete narazit na téma hranic a jak tyto situace řešit
- Hranice mezi podporou a kontrolou aneb o čem rozhoduje personál a o čem rozhoduje klient
- Kde leží hranice mezi právy a povinnostmi klienta
- Jak si nastavit a udržet hranice ve vztahu k rodině klienta
- Motivace nebo manipulace: jak rozpoznat rozdíl a jak klienta správně motivovat
- Jak účinně odolávat manipulaci ze strany klienta
- Jak říct ne a cítit se při tom dobře
Přijďte se naučit, jak si udržet zdravé hranice, které vám pomohou pracovat profesionálně a s radostí. Těším se na vás!
Kurz je akreditován MPSV (akreditace č. A2023/0038-SP/PC/VP).
Názory účastníků
„V průběhu celého dne se projednávalo několik zajímavých témat. Především oblast motivace a manipulace nás oslovila nejvíce. Ujasnili jsme si samotné termíny motivace a manipulace a následně si ukázali několik příkladů manipulace ze strany klienta. Přednášející Mgr. Jiří Sobek s námi hovořil velmi poutavě a otevřeně. V průběhu kurzu jsme si také vyplnili krátký test, který se zaměřoval na nastavení hranic pracovníka vůči klientovi. Myslím si, že po tomto kurzu jsme si všichni uvědomili, jaké hranice máme nastaveny vůči našim klientům a na kterých oblastech je třeba více pracovat. Během celého kurzu jsme měli také mnoho prostoru pro dotazy, kterých byla spousta."
Kolektiv pracovníků FOKUS Vysočina
Jak to probíhá
- 1Kontaktujte násZavolejte (Jiří Sobek: 602 885 857) nebo napište prostřednictvím kontaktního formuláře.
- 2Domluvíme termínPošleme vám návrhy termínů a vy si vyberete, který vám vyhovuje. Naplánujeme začátek a konec kurzu. Vyjasníme vše, co je v tuto chvíli potřeba.
- 3Doladíme podrobnostiZhruba deset dní před kurzem vás bude lektor kontaktovat a probereme organizační detaily a podrobnosti týkající se obsahu kurzu. Také vás poprosíme o seznam účastníků s datem a místem narození (na osvědčení).
- 4A pak to vypukneV dohodnutý den lektor dorazí k vám do organizace a uspořádá pro vaše pracovníky kurz, na který (doufáme) budou ještě dlouho vzpomínat.
Cena
- Cena kurzu je 18 150 Kč za celou organizaci + cestovné lektora ve výši 8,50 Kč/km (počítáno z Prahy) + ubytování (pokud se kurz koná více než 100 km od Prahy). Tato cena je konečná a zahrnuje veškeré náklady spojené s realizací kurzu. Termíny v lednu 2025: sleva 2 000,- Kč, cena po slevě 16 150 Kč.
- Maximální počet účastníků je 18 osob.
- Organizace (neboli vy) musí zajistit pouze vhodný a dostatečně velký prostor pro kurz a případně občerstvení pro účastníky.
- My zajistíme vše ostatní (techniku, pomůcky, výukové materiály apod.).
Pro koho je kurz určen
Lektor
Mgr. Jiří Sobek. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK, dále absolvoval vzdělávací programy z oblasti managementu a sociálního podnikání. Má za sebou dvouletý výcvikový program Gestalt přístup v osobním a pracovním kontextu (IVGT Praha) a výcvik v Gestalt koučování (Gestalt Essence). Zúčastnil se řady dalších vzdělávacích programů zaměřených na práci s jednotlivci i skupinami. Více než dvacet pět let působí v oblasti sociálních služeb. Mnoho let pracoval jako ředitel Portusu Praha. V roli odborného poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Nyní působí ve vlastní vzdělávací agentuře jako lektor a konzultant.
Výhody kurzů v organizacích