Články

Chcete, aby byli klienti aktivnější? Přestaňte tlačit

„Musím klienty zapojit do nějaké aktivity, protože když přijde vedoucí a uvidí, že klient nic nedělá, tak budu mít nepříjemnosti.“ Podobný výrok slýchám v pobytových službách opakovaně. Zdá...

Sedm varovných znamení, že se blíží vyhoření

Každý člověk se občas cítí unavený a vyčerpaný. Jak ale poznat, zda se jedná o běžnou únavu, či už se blížíte k hranici vyhoření? Tato otázka zaznívá poměrně často....

Kontroly individuálních plánů? Zrušit!

V mnoha organizacích klíčoví pracovníci vytvářejí individuální plány, které pak vedoucí či sociální pracovnice kontrolují. Když najdou chyby, vracejí plány k předělání. Tento způsob kontroly zdá se být...

Musí mít každý klient v individuálním plánu cíl?

Jeden z nejčastějších nešvarů v individuálním plánování je vymýšlení zbytečných cílů. Cílů, o které klient ve skutečnosti nemá zájem a které se do plánů píší jen proto, aby kolonka cíl...

9 skvělých aktivit pro vaše klienty

Pracovníci v sociálních službách často řeší otázku, jak naplnit volný čas klientů. Jak je zapojit do různých činností. Nezřídka ale zaznívá povzdech, že se klienti do nabízených aktivit...

Snažíte se klienty někam posouvat? Možná děláte velkou chybu!

Docela často slýchám od pracovnic v sociálních službách větu: chceme, aby se klient někam posunul. Když tato slova zaslechnu, tak zpozorním. Snaha klienta někam posouvat může...

7 způsobů, jak může vedoucí chránit svůj tým před vyhořením

Doufám, že jste po prázdninách odpočatí a plní sil! Ale jak to udělat, aby nám to vydrželo co nejdéle? Proti stresu, únavě a vyhoření se musíme chránit především...

25 nejlepších způsobů, jak se zbavit únavy a skvěle si odpočinout

Spousta lidí zvláště před prázdninami cítí únavu a touží po odpočinku. Možná i vy přemýšlíte, jak čas volna co nejlépe využít k obnově sil a načerpání energie. Mezinárodní tým vědců...

Klienti jsou pasivní a nejraději nedělají nic. Co s tím?

Zaměstnanci v sociálních službách se dělí v zásadě do dvou skupin. Můžeme je označit skupina X a skupina Y. Tyto dvě skupiny se podstatně liší v tom, jak vnímají své...

10 zásad, jak vytvořit kvalitní individuální plán

Chcete, aby vaše individuální plány byly kvalitní a užitečné? Když se budete držet následujících deseti zásad, je téměř nemožné, abyste vytvořili špatný plán. 1. Zapojte tým...