Články

Jak poznáte, že jste vyhořeli

„Už dva týdny jsem byla na neschopence a teprve tehdy jsem si uvědomila, že jsem vyhořela.“ Takto líčí svůj zážitek s vyhořením jedna pečovatelka z domova pro seniory. „Že...

Jaké riziko je v sociálních službách přijatelné

V minulosti bylo riziko v sociálních službách vnímáno jako cosi nepřijatelného. V dobách ústavů a velkých institucí panovala snaha klienty chránit před všemi nástrahami života. Téměř za každou cenu. I za...

10 otázek pro sestavení dobrého rizikového plánu

Ať se nám to líbí nebo ne, klienti sociálních služeb se ve svém životě setkávají s nejrůznějšími riziky. Mnoho zaměstnanců si klade otázky, jak rizikové situace...

Individuální přístup: fráze nebo realita

Pan Kučera žil pár let v domově pro seniory v jednom menším městě. Nohy mu ještě celkem sloužily a tak si každý týden dopřával malou radost. Vždycky ve...

6 kroků, jak vytvořit dobrý rizikový plán

Zhruba před rokem došlo v jednom pobytovém zařízení k nehodě. Klient se utopil ve vaně. Vzápětí přišlo nařízení krajského úřadu, že ve všech zařízeních v daném kraji musí...

7 důvodů, proč můžete v sociálních službách vyhořet

Může se to stát nepozorovaně. Že vyhořeli, to si někteří lidé uvědomí teprve když skončí doma na neschopence. A to je trochu pozdě. Jak se tomu dá...

Jak správně vyhodnocovat individuální plány

Také občas přemýšlíte nad tím, jak by mělo vypadat vyhodnocení individuálního plánu? A čeho se vlastně hodnocení týká? V této věci kupodivu existují mnohá nedorozumění. V dnešním článku...

7 způsobů, jak zjednodušit individuální plánování

Za poslední roky jsem držel v ruce stovky individuálních plánů. A ještě se mi nestalo, že bych viděl plán, který by byl až příliš jednoduchý. Zato většina...

Je správné klienty po ránu budit?

Blíží se prázdniny a řada z nás si o dovolené s potěšením přispí.  Mnoho klientů sociálních služeb tuto možnost nemá. Řeč je o tom, že ve spoustě pobytových zařízení je...

Jak řešit, když rodina chce něco jiného než klient

Klient chce odpočívat, rodina vyžaduje, aby chodil na vycházky. Klient si chce dopřávat dobré jídlo, rodina trvá na dodržování diety. Klient se chystá na rekreační pobyt, rodina chce...