Jak dobře
individuálně plánovat
Akreditovaný kurz
2 dny | 16 výukových hodin
Last minute sleva 30%
Do přihlášky zadejte slevový kód: SLEVA30
- Datum konání: 5. - 6. 12. 2024
- Čas: 8:30 - 16:00 hod. (celkem 16 výukových hodin)
- Místo: u vašeho počítače či notebooku
- Cena: 3 800,- Kč po slevě 2 660,- Kč
Obsah kurzu
Jak vypadá dobrý individuální plán? Je jednoduchý, srozumitelný a hlavně užitečný. A přesně takové plány se v průběhu kurzu naučíte vytvářet.
Naučíte se, jak se při plánování zaměřit na to důležité a podstatné. Vyzkoušíte si, jak díky plánování můžete lépe poznat a pochopit svého klienta. Pojmenovat si jeho potřeby a přání. Dobrý individuální plán není kus papíru, ale pomůcka, která reálně pomáhá zlepšit život klienta.
Na kurzu se naučíte užitečné postupy a techniky, které se při individuálním plánování v praxi nejlépe osvědčují. Vše si sami vyzkoušíte. Seznámíte se se sadou vzorových formulářů. Nebudeme se utápět ve zbytečných formalitách, ale zvolíme přístup zaměřený na člověka. Tento přístup totiž vede ke skutečné kvalitě.
Čekají na vás tato témata:
- Proč plánujeme: cíle, smysl a zásady individuálního plánování.
- Úloha týmu a klíčového pracovníka při plánování.
- Jak sestavit osobní profil a hlouběji zmapovat přání a potřeby klienta.
- Jak zpracovat popis potřebné podpory (nebo plán péče, pokud používáte program Cygnus).
- Jak najít smysluplný cíl a popsat kroky k jeho dosažení.
- Co dělat a na co zaměřit, když klient nemá žádný cíl.
- Plánování s lidmi s problémy v komunikaci.
- Jak jednoduše a efektivně provádět průběžné záznamy.
- Vyhodnocení a aktualizace individuálního plánu.
- Individuální plánování a standardy kvality.
- Využití počítačových programů při plánování.
Kurz je akreditován MPSV (akreditace A2022/0316-SP/PC/VP).
Lektor: Mgr. Jiří Sobek
„Konečně přístup, který má logiku a rozumí tomu každý!"
Daniela, účastnice kurzu
Podívejte se na krátkou videopozvánku (1:22 min.)
Názory účastníků kurzu
Pro koho je kurz určen
Jak se připravit na online kurz
Notebook nebo počítač
Pro online kurz se nejlépe hodí notebook, protože má zabudovanou webkameru, mikrofon i reproduktory. Pokud byste chtěli použít klasický stolní počítač, připojte k němu externí webkameru, mikrofon a reprobedničky. Nebo použijte sluchátka s mikrofonem. Je vhodné, aby měl každý účastník k dispozici svůj notebook nebo počítač. Pokud to možné není, můžete počítač či notebook sdílet i v menší skupince.
Jako nouzové řešení můžete pro účast na online kurzu můžete použít i chytrý telefon. V tom případě si stáhněte aplikaci ZOOM Cloud Meetings. Mobil můžete případně použít v kombinaci s počítačem, pokud nemáte k počítači mikrofon a webkameru. Na monitoru budete pohodlně sledovat obraz a díky chytrému telefonu vás uvidíme a uslyšíme (do kurzu se v tomto případě přihlásíte i z počítače i z mobilu).
Internetové připojení
Vyzkoušejte, jestli je připojení kvalitní. Pokud například můžete bez problémů přehrávat videa na youtube, je to dobré.
Vstup do online učebny
Pro online kurzy využíváme platformu zoom.us. Ke kurzu se připojíte kliknutím na odkaz, který získáte po objednání kurzu. Pokud jste na zoomu poprvé, budete vyzváni k instalaci malé aplikace (viz video). Je to záležitost na pár vteřin. Raději se ale přihlaste alespoň 15 minut před zahájením kurzu, aby bylo jisté, že vše funguje. Pokud by se objevil problém, volejte: 602 885 857 (telefon vám ale mohu vzít jen do zahájení kurzu nebo pak o přestávce).
Jak kurz probíhá
Začátek kurzu je v 8,30 hod., konec v 16,00´hod. Zhruba po 45 minutách budou krátké přestávky a kolem oběda bude půlhodinová přestávka. Kurz probíhá ve skupině do 20 účastníků. Vše ostatní si řekneme na začátku kurzu.
Papír, tužka
Ano, i tyto klasické nástroje se vám při kurzu budou hodit.
Pracovní listy
Na kurz Jak dobře individuálně plánovat si, prosím, vytiskněte předem pracovní listy (ke stažení zde). Na ostatní kurzy si nic tisknout nemusíte.
Osvědčení
Po ukončení kurzu dostanete mailem (případně poštou) osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Podmínkou vydání osvědčení je, že se zúčastníte celého kurzu.
Lektor
Mgr. Jiří Sobek. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK, dále absolvoval vzdělávací programy z oblasti managementu a sociálního podnikání. Má za sebou dvouletý výcvikový program Gestalt přístup v osobním a pracovním kontextu (IVGT Praha) a výcvik v Gestalt koučování (Gestalt Essence). Zúčastnil se řady dalších vzdělávacích programů zaměřených na práci s jednotlivci i skupinami. Více než dvacet pět let působí v oblasti sociálních služeb. Mnoho let pracoval jako ředitel Portusu Praha. V roli odborného poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Nyní působí ve vlastní vzdělávací agentuře jako lektor a konzultant. Individuálnímu plánování se věnuje dlouhodobě. Již mnoho let vede na toto téma akreditované kurzy, poskytuje konzultace, píše články a je rovněž autorem dvou publikací na toto téma. Tyto příručky se staly metodickým vodítkem v mnoha zařízeních.