Základy leadershipu
v sociálních službách
Akreditovaný kurz
2 dny | 16 výukových hodin
- Datum konání: 24. - 25. 2. 2025
- Čas: 8:30 - 16:00 hod. (celkem 16 výukových hodin)
- Místo: u vašeho počítače či notebooku
- Cena: 3 800,- Kč
Jak být vedoucím,
za kterým jdou lidé sami
Program akreditovaného kurzu
Vedení týmu v sociálních službách není snadná disciplína. Péče o klienty je náročná, lidí je málo, peněz na slušnou výplatu bývá nedostatek. Vedoucí v sociálních službách má ale zároveň v rukou několik silných trumfů, které například manažeři ve firmách nemají. Proto v sociálních službách můžeme najít mnoho motivovaných týmů, kde lidé pracují rádi a za žádnou cenu by neměnili.
Jak takový tým vytvořit a úspěšně vést? V průběhu kurzu důkladně prozkoumáme, jak v lidech probudit vnitřní motivaci, jak zlepšit komunikaci, atmosféru a soudržnost týmu nebo jak docílit, aby lidé v týmu táhli za jeden provaz. Ověříte si, co všechno jako vedoucí děláte správně a získáte konkrétní představu, v čem svůj styl vedení můžete zlepšit. Přijďte si pro spoustu užitečných myšlenek, tipů, zkušeností a technik, které vám pomohou být lepším vedoucím.
Budeme se hlouběji věnovat těmto tématům:
- Jak vytvořit tým, ve kterém lidé pracují rádi
- Jak využívat pokročilé nástroje motivace
- Styly vedení
- Pozitivní leadership
- Jak správně delegovat a rozdělovat úkoly
- Jak získat lidi pro společný cíl
- Vývoj týmu, jeho fáze a úskalí
- Týmové role aneb jak si v týmu navzájem lépe porozumět
- Jak zlepšit komunikaci v týmu
- Jak získat u lidí přirozenou autoritu a jak si ji udržet
Kurz probíhá online formou, je ale veden velmi interaktivně. Účastníci mají možnost se do průběhu kurzu aktivně zapojovat, sdílet svoje zkušenosti s ostatními, řešit různé úkoly sami nebo v malých skupinkách. Většina účastníků bývá mile překvapena, jak může být online kurz pestrý a výživný. Ke každému tématu si budete moci stáhnout písemné materiály a pracovní listy, které vám umožní se k jednotlivým tématům opakovaně vracet.
Kurz je určen všem, kteří vedou ostatní lidi: především vedoucím malých i větších týmů, ale i ředitelům celých organizací. Účastníci, kteří absolvují 100% stanoveného časového rozsahu kurzu, obdrží osvědčení o absolvování kurzu. Kurz je akreditován MPSV (akreditace A2019/0569-SP/VP).
Lektor: Mgr. Jiří Sobek
Názory účastníků kurzu
Jak se připravit na online kurz
Notebook nebo počítač
Pro online kurz se nejlépe hodí notebook, protože má zabudovanou webkameru, mikrofon i reproduktory. Pokud byste chtěli použít klasický stolní počítač, připojte k němu externí webkameru, mikrofon a reprobedničky. Nebo použijte sluchátka s mikrofonem. Je vhodné, aby měl každý účastník k dispozici svůj notebook nebo počítač. Pokud to možné není, můžete počítač či notebook sdílet i v menší skupince.
Jako nouzové řešení můžete pro účast na online kurzu můžete použít i chytrý telefon. V tom případě si stáhněte aplikaci ZOOM Cloud Meetings. Mobil můžete případně použít v kombinaci s počítačem, pokud nemáte k počítači mikrofon a webkameru. Na monitoru budete pohodlně sledovat obraz a díky chytrému telefonu vás uvidíme a uslyšíme (do kurzu se v tomto případě přihlásíte i z počítače i z mobilu).
Internetové připojení
Vyzkoušejte, jestli je připojení kvalitní. Pokud například můžete bez problémů přehrávat videa na youtube, je to dobré.
Vstup do online učebny
Pro online kurzy využíváme platformu zoom.us. Ke kurzu se připojíte kliknutím na odkaz, který najdete zde. Odkaz začne být aktivní 30 minut před zahájemním kurzu. Pokud jste na zoomu poprvé, budete vyzváni k instalaci malé aplikace (viz video). Je to záležitost na pár vteřin. Raději se ale přihlaste alespoň 15 minut před zahájením kurzu, aby bylo jisté, že vše funguje. Pokud by se objevil problém, volejte: 602 885 857 (telefon vám ale mohu vzít jen do zahájení kurzu nebo pak o přestávce).
Jak kurz probíhá
Začátek kurzu je v 8,30 hod., konec v 16,00´hod. Zhruba po 45 minutách budou krátké přestávky a kolem oběda bude půlhodinová přestávka. Kurz probíhá ve skupině do 20 účastníků. Vše ostatní si řekneme na začátku kurzu.
Papír, tužka
Ano, i tyto klasické nástroje se vám při kurzu budou hodit.
Pracovní listy
Na kurz Jak dobře individuálně plánovat si, prosím, vytiskněte předem pracovní listy (ke stažení zde). Na ostatní kurzy si nic tisknout nemusíte.
Osvědčení
Po ukončení kurzu dostanete mailem (případně poštou) osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Podmínkou vydání osvědčení je, že se zúčastníte celého kurzu.
Lektor
Mgr. Jiří Sobek. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK, dále absolvoval vzdělávací programy z oblasti managementu a sociálního podnikání. Má za sebou dvouletý výcvikový program Gestalt přístup v osobním a pracovním kontextu (IVGT Praha) a výcvik v Gestalt koučování (Gestalt Essence). Zúčastnil se řady dalších vzdělávacích programů zaměřených na práci s jednotlivci i skupinami. Více než dvacet pět let působí v oblasti sociálních služeb. Mnoho let pracoval jako ředitel Portusu Praha. V roli odborného poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Nyní působí ve vlastní vzdělávací agentuře jako lektor a konzultant.
"Vedení týmu je pro mě vzrušující záležitost. Baví mě hledat cesty, jak rozličné jednotlivce propojit, abychom dohromady dokázali vytvořit dobrý tým. Samozřejmě ne vždy se to dokonale povede. Ale i to mě baví. Zkoumat, proč to v týmu někdy skřípe a co se s tím dá dělat. Tým mi připomíná soukolí, které je potřeba na vhodných místech promazávat. A jindy mi tým připomíná hudební nástroj, kdy každý člověk je jako jedna struna. A je výborný zážitek, když se podaří tyto struny naladit a dosáhnout souladu."