Jak efektivně motivovat zaměstnance v sociálních službách 

Akreditovaný kurz

8 výukových hodin

Využijte akční slevu 30% na tento kurz!

Do přihlášky vyplňte slevový kód: SLEVA30

  • Datum konání: 4. 10. 2024
  • Čas: 8:30 - 16:00 hod. (celkem 8 výukových hodin)
  • Místo: u vašeho počítače či notebooku
  • Cena: 1 950,- Kč cena se slevou 1 365,- Kč

Program akreditovaného kurzu

Jak docílit, aby pracovníci dělali svoji práci opravdu rádi a nikoli z pouhé povinnosti? Jak zajistit, aby odváděli skvělou práci i bez neustálého dohledu vedoucího? Jak v lidech probudit vnitřní motivaci a účinně motivovat nejen jednotlivce, ale i celý tým? Připojte se k nám a naučte se, jak z vašich zaměstnanců udělat motivovaný tým, který dosahuje skvělých výsledků a pracuje s radostí.

Co se naučíte:

  • Základy pracovní motivace: seznámíte se s klíčovými přístupy v oblasti motivace a jejich praktickým uplatněním v sociálních službách.
  • Efektivní motivátory: odhalíte, které motivátory dlouhodobě fungují a které naopak nejsou účinné i když na ně mnoho vedoucích spoléhá.
  • 12 pilířů dlouhodobé motivace: seznámíte se s dvanácti faktory, které dle výzkumu společnosti Gallup ovlivňují angažovanost, zapojení a motivaci zaměstnanců.
  • Pracovní cyklus: zjistíte, jak pracovní cyklus probíhá a jak motivovat zaměstnance v různých fázích jejich pracovního cyklu.
  • Vize a poslání: naučíte se, jak pracovat s vizí a posláním organizace tak, aby se staly silným motivačním faktorem.
  • Motivující styl vedení: rozebereme, jaký styl vedení a komunikace pracovníky motivuje a co jejich motivaci naopak sráží.
  • Nejčastější motivační omyly a chyby: popíšeme si, co opravdu nefunguje a čeho by se měl vedoucí vyvarovat.

Proč se přihlásit?

  • Praktické příklady a modelové situace: kurz je doplněn o konkrétní příklady z praxe a rozebírání modelových situací.
  • Výměna zkušeností: budete mít prostor pro sdílení zkušeností a tipů s ostatními účastníky kurzu.
  • Využijete všechny výhody: zjistíte, jaké výhody mají sociální služby v oblasti motivace zaměstnanců oproti komerčním firmám a jak tyto výhody využít na maximum.

Kurz probíhá online formou a je veden interaktivně. Účastníci mají možnost se do průběhu kurzu aktivně zapojovat a řešit různé otázky a úkoly sami nebo v malých skupinkách. Většina účastníků bývá mile překvapena, jak může být online kurz pestrý a výživný. Budete si moci stáhnout písemné materiály a pracovní listy, které vám umožní se k jednotlivým tématům opakovaně vracet.

Kurz je určen všem, kteří vedou ostatní lidi: především vedoucím malých i větších týmů, ale i ředitelům celých organizací. Účastníci, kteří absolvují 100% stanoveného časového rozsahu kurzu, obdrží osvědčení o absolvování kurzu. Kurz je akreditován MPSV (akreditace A2022/0442-SP/VP).

Lektor: Mgr. Jiří Sobek

Jak se připravit na online kurz

Notebook nebo počítač

Pro online kurz se nejlépe hodí notebook, protože má zabudovanou webkameru, mikrofon i reproduktory. Pokud byste chtěli použít klasický stolní počítač, připojte k němu externí webkameru, mikrofon a reprobedničky. Nebo použijte sluchátka s mikrofonem. Je vhodné, aby měl každý účastník k dispozici svůj notebook nebo počítač. Pokud to možné není, můžete počítač či notebook sdílet i v menší skupince.

Jako nouzové řešení můžete pro účast na online kurzu můžete použít i chytrý telefon. V tom případě si stáhněte aplikaci ZOOM Cloud Meetings. Mobil můžete případně použít v kombinaci s počítačem, pokud nemáte k počítači mikrofon a webkameru. Na monitoru budete pohodlně sledovat obraz a díky chytrému telefonu vás uvidíme a uslyšíme (do kurzu se v tomto případě přihlásíte i z počítače i z mobilu).

Internetové připojení

Vyzkoušejte, jestli je připojení kvalitní. Pokud například můžete bez problémů přehrávat videa na youtube, je to dobré.

Vstup do online učebny

Pro online kurzy využíváme platformu zoom.us. Ke kurzu se připojíte kliknutím na odkaz, který najdete zde. Odkaz začne být aktivní 30 minut před zahájemním kurzu. Pokud jste na zoomu poprvé, budete vyzváni k instalaci malé aplikace (viz video). Je to záležitost na pár vteřin. Raději se ale přihlaste alespoň 15 minut před zahájením kurzu, aby bylo jisté, že vše funguje. Pokud by se objevil problém, volejte: 602 885 857 (telefon vám ale mohu vzít jen do zahájení kurzu nebo pak o přestávce).

Jak kurz probíhá

Začátek kurzu je v 8,30 hod., konec v 16,00´hod. Zhruba po 45 minutách budou krátké přestávky a kolem oběda bude půlhodinová přestávka. Kurz probíhá ve skupině do 20 účastníků. Vše ostatní si řekneme na začátku kurzu.

Papír, tužka

Ano, i tyto klasické nástroje se vám při kurzu budou hodit.

Osvědčení

Po ukončení kurzu dostanete mailem (případně poštou) osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Podmínkou vydání osvědčení je, že se zúčastníte celého kurzu.

Lektor

Mgr. Jiří Sobek. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK, dále absolvoval vzdělávací programy z oblasti managementu a sociálního podnikání. Má za sebou dvouletý výcvikový program Gestalt přístup v osobním a pracovním kontextu (IVGT Praha) a výcvik v Gestalt koučování (Gestalt Essence). Zúčastnil se řady dalších vzdělávacích programů zaměřených na práci s jednotlivci i skupinami. Více než dvacet pět let působí v oblasti sociálních služeb. Mnoho let pracoval jako ředitel Portusu Praha. V roli odborného poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Nyní působí ve vlastní vzdělávací agentuře jako lektor a konzultant.

"Vedení týmu je pro mě vzrušující záležitost. Baví mě hledat cesty, jak rozličné jednotlivce propojit, abychom dohromady dokázali vytvořit dobrý tým. Jak docílit, aby lidé pracovali protože chtějí a ne protože musí. Jak jim pomoci najít v práci smysl a motivaci. Samozřejmě ne vždy se to dokonale povede. Ale i to mě baví. Zkoumat, proč to v týmu někdy skřípe a co se s tím dá dělat. Tým mi připomíná soukolí, které je potřeba na vhodných místech promazávat. A jindy mi tým připomíná hudební nástroj, kdy každý člověk je jako jedna struna. A je výborný zážitek, když se podaří tyto struny naladit a dosáhnout souladu."