Práce s rizikem
v sociálních službách
Akreditovaný kurz
1 den | 8 výukových hodin
- Datum konání: 13. 6. 2024
- Čas: 8:30 - 16:00 hod. (celkem 8 výukových hodin)
- Místo: u vašeho počítače či notebooku
- Kurz je obsazen.
Obsah akreditovaného online kurzu
Riziko patří k životu. A patří také k životu klientů sociálních služeb. Při řešení rizikových situací je potřeba vyhnout se dvěma extrémům. Nadměrná ochrana klientů vede často k nepřiměřenému omezování klientů a ztrátě samostatnosti. Naopak podceňování rizik může vést ke zbytečnému ohrožení. Kvalitní a profesionální řešení rizikových situací přináší klientovi bezpečí a zároveň respektuje klientovu svobodu a možnost volby. V průběhu kurzu se naučíte jak předcházet rizikovým situacím v sociálních službách a jak tyto situace bezpečně řešit. V klidu a s dobrým pocitem.
Naučíte se:
- zmapovat rizika, která vašemu klientovi hrozí
- kvalifikovaně vyhodnotit závažnost hrozícího rizika
- zpracovat rizikový plán a snížit riziko na přijatelnou úroveň
- osvojíte si metody a postupy ověřené v praxi
- ujasníte si, jaká je odpovědnost klienta i personálu
- čekají na vás pracovní listy a vzory rizikových plánů
Kurz je zaměřen prakticky. Budeme pracovat s modelovými situacemi a ukážeme si jejich řešení. Zaměříme se také na situace z praxe, s kterými se setkávají účastníci kurzu. Ukážeme si, jak proces hodnocení rizik a rizikové plány zapadají do procesu individuálního plánování. Cíle kurzu je osvojení praktických dovedností a také získání větší jistoty a klidu při řešení rizikových situací. Každý účastník obdrží sadu písemných materiálů.
Kurz je zaměřen především na pobytové služby (domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory, chráněné bydlení apod.), stacionáře, denní centra apod. Kurz není příliš vhodný pro poradenské služby, nízkoprahová centra apod.
Kurz je akreditován MPSV (číslo akreditace A2018/0094-SP/PC/VP).
Lektor: Jiří Sobek
Názory účastníků kurzu
Jak se připravit na online kurz
Notebook nebo počítač
Pro online kurz se nejlépe hodí notebook, protože má zabudovanou webkameru, mikrofon i reproduktory. Pokud byste chtěli použít klasický stolní počítač, připojte k němu externí webkameru, mikrofon a reprobedničky. Nebo použijte sluchátka s mikrofonem. Je vhodné, aby měl každý účastník k dispozici svůj notebook nebo počítač. Pokud to možné není, můžete počítač či notebook sdílet i v menší skupince.
Jako nouzové řešení můžete pro účast na online kurzu můžete použít i chytrý telefon. V tom případě si stáhněte aplikaci ZOOM Cloud Meetings. Mobil můžete případně použít v kombinaci s počítačem, pokud nemáte k počítači mikrofon a webkameru. Na monitoru budete pohodlně sledovat obraz a díky chytrému telefonu vás uvidíme a uslyšíme (do kurzu se v tomto případě přihlásíte i z počítače i z mobilu).
Internetové připojení
Vyzkoušejte, jestli je připojení kvalitní. Pokud například můžete bez problémů přehrávat videa na youtube, je to dobré.
Vstup do online učebny
Pro online kurzy využíváme platformu zoom.us. Ke kurzu se připojíte kliknutím na odkaz, který získáte po objednání kurzu. Pokud jste na zoomu poprvé, budete vyzváni k instalaci malé aplikace (viz video). Je to záležitost na pár vteřin. Raději se ale přihlaste alespoň 15 minut před zahájením kurzu, aby bylo jisté, že vše funguje. Pokud by se objevil problém, volejte: 602 885 857 (telefon vám ale mohu vzít jen do zahájení kurzu nebo pak o přestávce).
Jak kurz probíhá
Začátek kurzu je v 8,30 hod., konec v 16,00´hod. Zhruba po 45 minutách budou krátké přestávky a kolem oběda bude půlhodinová přestávka. Kurz probíhá ve skupině do 20 účastníků. Vše ostatní si řekneme na začátku kurzu.
Papír, tužka
Ano, i tyto klasické nástroje se vám při kurzu budou hodit.
Osvědčení
Po ukončení kurzu dostanete mailem (případně poštou) osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Podmínkou vydání osvědčení je, že se zúčastníte celého kurzu.
Lektor
Mgr. Jiří Sobek. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK, dále absolvoval vzdělávací programy z oblasti managementu a sociálního podnikání. Má za sebou dvouletý výcvikový program Gestalt přístup v osobním a pracovním kontextu (IVGT Praha) a výcvik v Gestalt koučování (Gestalt Essence). Zúčastnil se řady dalších vzdělávacích programů zaměřených na práci s jednotlivci i skupinami. Více než dvacet pět let působí v oblasti sociálních služeb. Mnoho let pracoval jako ředitel Portusu Praha. V roli odborného poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Nyní působí ve vlastní vzdělávací agentuře jako lektor a konzultant.