Základy leadershipu
v sociálních službách

Akreditovaný kurz

2 dny | 16 výukových hodin

Ať už vedete malý tým nebo celou organizaci, z tohoto kurzu si odnesete si spoustu užitečných myšlenek, tipů a technik, díky kterým budete ještě lepší vedoucí. Zjistíte například, jak v lidech probudit vnitřní motivaci, jak zlepšit komunikaci a atmosféru v týmu, jak pracovat s týmovými rolemi nebo jak v různých situacích zvolit správný styl vedení.

Objevte, jak být vedoucím, za kterým jdou lidé sami:

  • Jak vybudovat dobrý tým: Jaké znaky má dobrý tým. Jaké praktické a organizační věci jsou pro dobré fungování týmu důležité. Jak vytvořit tým, ve kterém lidé pracují rádi.
  • Pokročilé nástroje motivace: Jak v lidech probudit vnitřní motivaci. Jak to udělat, aby lidé pracovali, protože chtějí a ne protože musí.
  • Pozitivní leadership: Dobrý vedoucí staví především na tom, co se jednotlivcům i týmu daří. Na silných stránkách. Principy pozitivního leadershipu mohou výrazně zlepšit atmosféru i výkon vašeho týmu.
  • Hodnotový leadership: Sdílené hodnoty a společný cíl spojují lidi v dobře fungujících týmech. Dobrý vedoucí dokáže lidem připomínat smysl společné práce. Má cíl či vizi, kam se svým týmem směřuje a dokáže ostatní pro tuto vizi nadchnout.
  • Vývoj týmu: Zjistíte, jakými zákonitostmi se vývoj týmu řídí. Jak můžete svůj tým podpořit ve vývoji a proč některé týmy stagnují a převládá v nich nespokojenost a frustrace. A hlavně jak tomu včas předejít.
  • Styly vedení: Každý tým, každý člověk i každá situace vyžaduje jiný styl vedení. Dobrý vedoucí umí používat dle potřeby různé styly vedení. Ukážeme si, jak si osvojit pokročilejší styly vedení.
  • Delegování: Jaké jsou vnitřní i vnější překážky delegování a jak je překonat a delegovat správně.
  • Zavádění změn: Vedoucí musí umět provést svůj tým různými menšími či většími změnami. Dozvíte se jednotlivé fáze procesu změny, jak docílit toho, aby tým změnu přijal a jak pracovat s odporem ke změně.
  • Týmové role: V dobře fungujícím týmu jsou lidé různí a každý má svoji jedinečnou roli. Některé role spolu vycházejí lépe, jiné na sebe narážejí. Ukážeme si, jak to udělat, aby v týmu převládal vzájemný respekt a atmosféra spolupráce.
  • Jak zlepšit komunikaci v týmu: Dozvíte se několik jednoduchých komunikačních zásad, které mohou kvalitu komunikace ve vašem týmu výrazně zlepšit.
  • Jak získat a rozvíjet přirozenou autoritu a respekt: Lidé podvědomě hledají u svých vedoucích určité kvality. Pokud je u vás najdou, půjdou za vámi sami a rádi. Tyto kvality si v průběhu kurzu pojmenujeme a ukážeme si, jak je cíleně rozvíjet.

Ke každému tématu obdržíte písemné materiály a pracovní listy, které vám umožní se k jednotlivým tématům opakovaně vracet. Kurz je určen všem, kteří vedou ostatní lidi: především vedoucím malých i větších týmů, ale i ředitelům celých organizací.

Účastníci, kteří absolvují 100% stanoveného časového rozsahu kurzu, obdrží osvědčení o absolvování kurzu. Kurz je akreditován MPSV (akreditace A2019/0569-SP/VP).

Lektor: Mgr. Jiří Sobek

Jak to probíhá

  • 1
    Kontaktujte nás
    Zavolejte (Jiří Sobek: 602 885 857) nebo napište prostřednictvím kontaktního formuláře.
  • 2
    Domluvíme termín
    Pošleme vám návrhy termínů a vy si vyberete, který vám vyhovuje. Naplánujeme začátek a konec kurzu. Vyjasníme vše, co je v tuto chvíli potřeba.
  • 3
    Doladíme podrobnosti
    Zhruba deset dní před kurzem vás bude lektor kontaktovat a probereme organizační detaily a podrobnosti týkající se obsahu kurzu. Také vás poprosíme o seznam účastníků s datem a místem narození (na osvědčení).
  • 4
    A pak to vypukne
    V dohodnutý den lektor dorazí k vám do organizace a uspořádá pro vaše pracovníky kurz, na který (doufáme) budou ještě dlouho vzpomínat.

Cena

  • Cena kurzu je 33 890 Kč za celou organizaci + cestovní náklady ve výši 8,50 Kč/km (počítáno z Prahy) + ubytování. Tato cena je konečná a zahrnuje veškeré náklady spojené s realizací kurzu.
  • Maximální počet účastníků je 18 osob.
  • Organizace (neboli vy) musí zajistit pouze vhodný a dostatečně velký prostor pro kurz a případně občerstvení pro účastníky.
  • My zajistíme vše ostatní (techniku, pomůcky, výukové materiály apod.).

Máte zájem o kurz? Napište nám:

Obchodní podmínky naleznete zde.

Názory účastníků kurzu

„Kurzu leadershipu se zúčastnili všichni vedoucí pracovníci našeho domova. V příjemné atmosféře jsme se dozvěděli zajímavé informace. Uvědomili jsme si, co vše nás spojuje, i význam hodnot, ke kterým se hlásíme. Kurz se nám opravdu líbil a hodnotíme jej pozitivně."
Ing. Mgr. Kristýna SlanáDomov Korýtko, Ostrava
„Dobrý návod pro tápající vedoucí. Zazněl jasný popis cesty a možností, které vedoucí má. Díky moc!"
Mgr. Marcela KačalováDomov sociálních služeb Meziboří
„Povedlo se mi utřídit si základní věci týkající se vedení týmu. Celkově zaznělo dost věcí, které pro mne bylo důležité slyšet. Informace byly trefné a užitečné. Zároveň mě velmi uklidnilo a povzbudilo, že ačkoliv nejsem šéfka bez chyb, tak spoustu věcí v rámci vedení týmu dělám intuitivně správně. Děkuji moc!"
Bc. Martina HolickáChráněné dílny Okénko, Jindřichův Hradec
„Kurz leadershipu byl pro mne hodně zajímavý. Přinesl mi nové informace a motivoval mě ke změně v práci s týmem. Už své nové strategie „frčím“."
Mgr. Romana PickováDenní a týdenní stacionář Jihlava

Bonusy ke kurzu

Online kurz Umění týmové spolupráce v ceně 4 700,- Kč až pro 20 lidí z vaší organizace zdarma.

Online kurz Leadership v sociálních službách v ceně 5 750,- Kč až pro 20 lidí z vaší organizace zdarma.

Lektor

Mgr. Jiří Sobek. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK, dále absolvoval vzdělávací programy z oblasti managementu a sociálního podnikání. Má za sebou dvouletý výcvikový program Gestalt přístup v osobním a pracovním kontextu (IVGT Praha) a výcvik v Gestalt koučování (Gestalt Essence). Zúčastnil se řady dalších vzdělávacích programů zaměřených na práci s jednotlivci i skupinami. Více než dvacet pět let působí v oblasti sociálních služeb. Mnoho let pracoval jako ředitel Portusu Praha. V roli odborného poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Nyní působí ve vlastní vzdělávací agentuře jako lektor a konzultant.

"Vedení týmu je pro mě vzrušující záležitost. Baví mě hledat cesty, jak rozličné jednotlivce propojit, abychom dohromady dokázali vytvořit dobrý tým. Samozřejmě ne vždy se to dokonale povede. Ale i to mě baví. Zkoumat, proč to v týmu někdy skřípe a co se s tím dá dělat. Tým mi připomíná soukolí, které je potřeba na vhodných místech promazávat. A jindy mi tým připomíná hudební nástroj, kdy každý člověk je jako jedna struna. A je výborný zážitek, když se podaří tyto struny naladit a dosáhnout souladu."

Výhody kurzů v organizacích

Finanční úspora

Náklady jsou nižší, než když pracovníci jezdí na kurzy mimo zařízení.

Úspora času

Žádné zdlouhavé cestování na kurz do vzdáleného místa.

Obsah na míru

Účastníci kurzu mohou řešit praktické otázky, které je skutečně zajímají.