Základy leadershipu
v sociálních službách
Akreditovaný kurz
2 dny | 16 výukových hodin
Ať už vedete malý tým nebo celou organizaci, z tohoto kurzu si odnesete si spoustu užitečných myšlenek, tipů a technik, díky kterým budete ještě lepší vedoucí. Zjistíte například, jak v lidech probudit vnitřní motivaci, jak zlepšit komunikaci a atmosféru v týmu, jak pracovat s týmovými rolemi nebo jak v různých situacích zvolit správný styl vedení.
Objevte, jak být vedoucím, za kterým jdou lidé sami:
- Jak vybudovat dobrý tým: Jaké znaky má dobrý tým. Jaké praktické a organizační věci jsou pro dobré fungování týmu důležité. Jak vytvořit tým, ve kterém lidé pracují rádi.
- Pokročilé nástroje motivace: Jak v lidech probudit vnitřní motivaci. Jak to udělat, aby lidé pracovali, protože chtějí a ne protože musí.
- Pozitivní leadership: Dobrý vedoucí staví především na tom, co se jednotlivcům i týmu daří. Na silných stránkách. Principy pozitivního leadershipu mohou výrazně zlepšit atmosféru i výkon vašeho týmu.
- Hodnotový leadership: Sdílené hodnoty a společný cíl spojují lidi v dobře fungujících týmech. Dobrý vedoucí dokáže lidem připomínat smysl společné práce. Má cíl či vizi, kam se svým týmem směřuje a dokáže ostatní pro tuto vizi nadchnout.
- Vývoj týmu: Zjistíte, jakými zákonitostmi se vývoj týmu řídí. Jak můžete svůj tým podpořit ve vývoji a proč některé týmy stagnují a převládá v nich nespokojenost a frustrace. A hlavně jak tomu včas předejít.
- Styly vedení: Každý tým, každý člověk i každá situace vyžaduje jiný styl vedení. Dobrý vedoucí umí používat dle potřeby různé styly vedení. Ukážeme si, jak si osvojit pokročilejší styly vedení.
- Delegování: Jaké jsou vnitřní i vnější překážky delegování a jak je překonat a delegovat správně.
- Zavádění změn: Vedoucí musí umět provést svůj tým různými menšími či většími změnami. Dozvíte se jednotlivé fáze procesu změny, jak docílit toho, aby tým změnu přijal a jak pracovat s odporem ke změně.
- Týmové role: V dobře fungujícím týmu jsou lidé různí a každý má svoji jedinečnou roli. Některé role spolu vycházejí lépe, jiné na sebe narážejí. Ukážeme si, jak to udělat, aby v týmu převládal vzájemný respekt a atmosféra spolupráce.
- Jak zlepšit komunikaci v týmu: Dozvíte se několik jednoduchých komunikačních zásad, které mohou kvalitu komunikace ve vašem týmu výrazně zlepšit.
- Jak získat a rozvíjet přirozenou autoritu a respekt: Lidé podvědomě hledají u svých vedoucích určité kvality. Pokud je u vás najdou, půjdou za vámi sami a rádi. Tyto kvality si v průběhu kurzu pojmenujeme a ukážeme si, jak je cíleně rozvíjet.
Ke každému tématu obdržíte písemné materiály a pracovní listy, které vám umožní se k jednotlivým tématům opakovaně vracet. Kurz je určen všem, kteří vedou ostatní lidi: především vedoucím malých i větších týmů, ale i ředitelům celých organizací.
Účastníci, kteří absolvují 100% stanoveného časového rozsahu kurzu, obdrží osvědčení o absolvování kurzu. Kurz je akreditován MPSV (akreditace A2019/0569-SP/VP).
Lektor: Mgr. Jiří Sobek
Jak to probíhá
- 1Kontaktujte násZavolejte (Jiří Sobek: 602 885 857) nebo napište prostřednictvím kontaktního formuláře.
- 2Domluvíme termínPošleme vám návrhy termínů a vy si vyberete, který vám vyhovuje. Naplánujeme začátek a konec kurzu. Vyjasníme vše, co je v tuto chvíli potřeba.
- 3Doladíme podrobnostiZhruba deset dní před kurzem vás bude lektor kontaktovat a probereme organizační detaily a podrobnosti týkající se obsahu kurzu. Také vás poprosíme o seznam účastníků s datem a místem narození (na osvědčení).
- 4A pak to vypukneV dohodnutý den lektor dorazí k vám do organizace a uspořádá pro vaše pracovníky kurz, na který (doufáme) budou ještě dlouho vzpomínat.
Cena
- Cena kurzu je 33 890 Kč za celou organizaci + cestovní náklady ve výši 8,50 Kč/km (počítáno z Prahy) + ubytování. Tato cena je konečná a zahrnuje veškeré náklady spojené s realizací kurzu.
- Maximální počet účastníků je 18 osob.
- Organizace (neboli vy) musí zajistit pouze vhodný a dostatečně velký prostor pro kurz a případně občerstvení pro účastníky.
- My zajistíme vše ostatní (techniku, pomůcky, výukové materiály apod.).
Názory účastníků kurzu
Bonusy ke kurzu
Online kurz Umění týmové spolupráce v ceně 4 700,- Kč až pro 20 lidí z vaší organizace zdarma.
Online kurz Leadership v sociálních službách v ceně 5 750,- Kč až pro 20 lidí z vaší organizace zdarma.
Lektor
Mgr. Jiří Sobek. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK, dále absolvoval vzdělávací programy z oblasti managementu a sociálního podnikání. Má za sebou dvouletý výcvikový program Gestalt přístup v osobním a pracovním kontextu (IVGT Praha) a výcvik v Gestalt koučování (Gestalt Essence). Zúčastnil se řady dalších vzdělávacích programů zaměřených na práci s jednotlivci i skupinami. Více než dvacet pět let působí v oblasti sociálních služeb. Mnoho let pracoval jako ředitel Portusu Praha. V roli odborného poradce se účastnil řady projektů zaměřených na kvalitu, rozvoj a transformaci sociálních služeb. Nyní působí ve vlastní vzdělávací agentuře jako lektor a konzultant.
"Vedení týmu je pro mě vzrušující záležitost. Baví mě hledat cesty, jak rozličné jednotlivce propojit, abychom dohromady dokázali vytvořit dobrý tým. Samozřejmě ne vždy se to dokonale povede. Ale i to mě baví. Zkoumat, proč to v týmu někdy skřípe a co se s tím dá dělat. Tým mi připomíná soukolí, které je potřeba na vhodných místech promazávat. A jindy mi tým připomíná hudební nástroj, kdy každý člověk je jako jedna struna. A je výborný zážitek, když se podaří tyto struny naladit a dosáhnout souladu."
Výhody kurzů v organizacích