Petr je klientem domova pro osoby se zdravotním postižením. Ráno mu pracovníci připraví snídani, nachystají oblečení, ustelou postel. Po snídani ho pozvou do aktivizační dílny. Nabídnou mu...
Každý z nás zná ten pocit, kdy váháme, jestli něco říct. Co když budu vypadat hloupě? Co když mě někdo zesměšní? Co když si ostatní pomyslí,...
Za poslední roky mi prošly rukama stovky různých individuálních plánů. Některé byly skvělé, ale v mnoha se objevují stále stejné chyby. V článku najdete pojmenované nejčastější z nich....
Každý rok mám možnost jako lektor navštívit desítky organizací, které poskytují sociální služby. Znovu a znovu si všímám jedné věci. Když pracovníci a pracovnice mluví o tom, co...
Co nejvíce ovlivňuje kvalitu sociálních služeb a spokojenost klientů i zaměstnanců? Odpověď je jasná – kvalita a styl vedení. Dobré vedení může proměnit tým v soudržný a motivovaný celek, zatímco...
Dobrý kolektiv a vstřícná atmosféra na pracovišti patří k hlavním důvodům, proč lidé chodí rádi do práce. Jak ale dobrou atmosféru v týmu vytvořit a jak ji udržet? Magický poměr 3 : 1...
Je nepořádek špatný? Řeč je o tom, že občas mají někteří klienti pobytových služeb ve svém pokoji neuklizeno. Přesněji řečeno, mají uklizeno jinak, než by si...
V mnoha sociálních službách pracovníci hovoří o svých klientech jako o dětech. Ve skutečnosti jde často o muže a ženy, kterým je třicet nebo čtyřicet let. Většinou jsou to...
Čím se liší dobrý tým od špatného? Kromě jiného osobou vedoucího. V čele dobrých týmů vždy stojí dobrý vedoucí. Podle výzkumů Gallupova institutu má osoba vedoucího...
„Musím klienty zapojit do nějaké aktivity, protože když přijde vedoucí a uvidí, že klient nic nedělá, tak budu mít nepříjemnosti.“ Podobný výrok slýchám v pobytových službách opakovaně. Zdá...