3 vlastnosti dobrého šéfa

Jednu dobu mi neustále vrtalo hlavou, proč jsou mezi různými zařízeními sociálních služeb tak velké rozdíly. Proč? Čím to je, že to někde perfektně funguje a jinde skoro vůbec? Proč je někde výborná atmosféra a jinde se lidé skoro bojí chodit do práce?

Probíral jsem různé důvody, které by mohly být ve hře. Mají snad dobře fungující zařízení výrazně více peněz? Nemají. Mají lepší budovy a lepší vybavení? Někdy ano, někdy ne. Mají výhodnější polohu? Ne. A víte, co mi vyšlo nakonec? Tím hlavním rozdílem je šéf. Vedoucí. Člověk v čele. Ten dělá ten hlavní rozdíl. A stejný názor má i Dave Logan, odborník na komunikaci a týmovou spolupráci.

Dave Logan říká, že pokud vedete organizaci nebo tým déle než zhruba rok, je váš tým nebo organizace vždy vaším zrcadlovým obrazem.

Tím nechci říct, že pokud se v týmu nebo organizaci něco nedaří, tak za to vždycky může šéf. Tak to samozřejmě není. To by bylo nespravedlivé. Role vedoucího je nesnadná. Často velmi nesnadná. A já si vážím každého, kdo má odvahu tuto roli přijmout a snaží se dělat, co je v jeho silách. Někdy je vedoucí hozen do vody, na hlavu mu spadne spousta povinností a odpovědnosti a musí se s tím vším nějak vyrovnat. Ale pravdou zůstává, že to, jak se mu podaří svojí roli uchopit, zásadně ovlivní celý tým nebo organizaci.

Jaký by podle vás měl být dobrý šéf

Existuje mnoho knih, které popisují, jaký by měl dobrý vedoucí být. Ale mě by zajímal váš názor. Žádné vědecké a manažerské teorie, ale váš názor a vaše zkušenost. Ať už jste sami vedoucí nebo řadový pracovník, napište mi, prosím, jaké vlastnosti nebo charakteristiky by podle vás měl mít dobrý vedoucí, dobrý šéf. Vedoucí, jakým byste sami chtěli být. Nebo vedoucí, pro kterého byste chtěli pracovat. Možná jste takového člověka už potkali, tak prosím zavzpomínejte, co jste na něm jako na vedoucím nejvíce oceňovali. Slibuji, že vaše odpovědi zpracuji a v příštím článku najdete výsledek.

P. S. Článek již je na světě, najdete ho ZDE.

Jiří Sobek
Lektor, konzultant a nadšený pisatel článků.

Přihlaste se

na jeden z oblíbených akreditovaných kurzů

Joplan

Nový program pro individuální plánování

S programem Joplan je individuální plánování jednoduché a srozumitelné. Usnadněte si práci ještě dnes.

Komentáře
  1. Jaroslava Daňková napsal:

    Šéf by měl té dané práci hlavně rozumět. Dle mého názoru by měl být empatický,měl by mit autoritu.Umět zadat práci, „vynadat „jeli to třeba, zajistit chod kolektivu pokud někdo vypadne (nemoc).A hlavně umět ocenit a poděkovat za odvedenou práci. Kouzelná slůvka, děkuji a prosím,jsou pro všechny. Ono by se toho našlo daleko více, ale být šéfem opravdu není jednoduché. 🙂 Přeji krásný den Jarka

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů