Články

Kdy říct rodině klienta ne

Dobrá sociální služba respektuje potřeby a přání svých klientů. Někdy je ale ve hře i rodina klienta, která má svá vlastní přání a představy. A občas jsou přání rodiny...

Kdy je správné říct klientovi ne

Řada pracovníků a pracovnic v sociálních službách se snaží být vůči klientům co nejochotnější. Snaží se každému obětavě vyjít vstříc. Jsou ale situace, kdy je naopak správné...

Jak získat a udržet ty správné lidi pro váš tým

Jak je možné, že v jednom zařízení sociálních služeb pracují skvělí lidé a v jiném si vedoucí neustále stěžují, že nejsou lidi? A ti, kteří jsou, prý za moc nestojí....

Jak si v sociálních službách udržet radost z práce

Léto je skvělý čas, kdy si člověk může velmi dobře uvědomit, jak je spokojený se svou prací. Některé lidi práce v sociálních službách naplňuje. A jiní chodí...

Zázrak v sociálních službách

Jaké by to bylo, kdyby se v sociálních službách stal zázrak? Představte si, že bychom měli dost peněz, dostatek lidí a všeho, co je potřeba. Jak by...

Vidím, slyším, cítím aneb jak v klidu zvládnout náročné chvíle

Možná čas od času zažíváte chvíle, kdy vás něco rozhodí a potřebujete rychle získat zpět ztracenou rovnováhu a klid. Právě v těchto situacích by se vám mohla hodit...

Je správné rušit velké ústavy a domovy?

V nejrůznějších diskusích na téma transformace sociálních služeb zaznívá opakovaně jedna důležitá otázka: zeptal se někdo lidí, o které se jedná, klientů sociální služby, jak chtějí žít? Diskutující...

Jak zvýšit svoji psychickou odolnost v časech koronaviru

Současná krizová doba přináší mnoha lidem zvýšený stres a vypětí. O tom, jak dobře dokážeme náročnou situaci zvládnout, rozhoduje do velké míry naše psychická odolnost neboli resilience. Dobrá...

Partner nebo odborník: jaká je vaše role v sociálních službách

Sociální služby procházejí výraznou proměnou. A mění se i role lidí, kteří v sociálních službách pracují. Jak vnímáte svoji roli vy? A jak vás vidí vaši klienti? Hlavní je...

Jak si zjednodušit práci s individuálním plánováním

Lidé si často stěžují, že papírů přibývá a na práci s klienty je čím dál tím méně času. Co se s tím dá dělat? Při individuálním plánování bychom se...